Serbest İllüstrasyon

Serbest illüstrasyon canlı çizime benzer ve üniversitede muhtemelen ders programınızda moda illüstrasyonu dersi olur. Moda eskizi sevilen bir şeyden ziyade bir ruh halini ya da görünümü’ yakalamayı hedefler. Modeller ortalama bir kişiden bariz olarak uzun ve incedir ve kemik yapıları genellikle açıktır; dolayısıyla dikkat kemiklerin gösterdiği noktalara verilir. Bunlara işaret noktaları denir ve moda illüstrasyonlarına şekil vermek için vurgulanırlar.

Pelvis gibi eğimli bir eksenin vücudun diğer parçalarının duruşunu ve pozisyonunu nasıl etkilediklerini bilmeniz gerekir. Kollar ve bacaklar perspektiften bakıldıklarında aynı uzunlukta görülmeleri gerekir. Vücut ölçüleri geleneksel canlı çizimlere göre daha küçük kafalar ve daha uzun boyun ve bacaklar kullanılarak değiştirilir. Nerdeyse çocukluktan itibaren aynı büyüklükte olan kafa, vücuda olan oranına bakılarak bir yaş göstergesi olarak bakılabilir.

Örneğin ortalama bir yetişkin kadında kafa, vücudun uzunluğunun 1/7,5’idir. Moda çizimlerinde bu oran 1/8.5 ve 1/10 arasında olabilir. Bacakların uzunluğu gövdeden daha fazla abartılır. Çünkü kıyafet hazırlanan figür sadece zarafet için değil, aynı zamanda da cepler ve dikiş hatları gibi detayları da belirtmek için biraz uzatılır. Bu oranları aşırı düzenleme konusunda dikkatli olun, yoksa bitmiş elbise tasarıma çok az benzeyebilir.

Erkeklerin bacakları genelde kadınlar kadar uzatılmaz ve gövde daha baskındır. Erkek duruşu çizimi genelde kadınınkinden daha az tavır içerir. Vücut genelde ayakta ve önden rahat bir pozda çizilir. Daha dinamik pozlar günlük ve spor giyimler için kullanılır. Üç çeyrek pozlar yan dikişleri ya da sırt detaylarını göstermek için kullanışlı olabilir. Eğer bir kıyafetin sırt detayı önemliyse ya da hayal edilebilenden belirgin bir farkı varsa, daha hafif bir şekilde çizilen bir sırt görüntüsü de dâhil edilir. Kollar genelde vücuttan uzakta çizilir; yüz, eller ve ayaklar tasarım için çok önemli olmadıkları sürece detaylı çizilmezler. Basitleştirme, moda eskizlerinde anahtar bir öğedir; gölgelendirme dökümlere derinlik vermek ya da bir ağırlık duygusu vermek ya da siluete bir vurgu yapmak dışında önemli değildir.

Düğmeler, fermuarlar ve önemli detaylar gösterilecektir, ama kumaş dokusu ve renk genelde tüm stil üzerinde belirtilmez ve sadece burada ve orada şeklinde belirtilir. Boyalar, tonlar ve işaret kalemleri ten rengini ve kumaşı ayrıştırmak için kullanılır. Katlamaları, kıvrımları ve kürk, triko ve kot gibi kumaş türlerini belirten bazı kısaltmalar vardır. Arka plan ve zemin genelde hiç belirtilmez ve figürün sallanıyor gibi görünmemesi için sadece yatay bir çizgiyle ifade edilir.

Üniversitede sizden kaba çizim ve tasarım geliştirme şeklinde illüstrasyonlar ve sunumlar yapmanız ve kroki denen tamamlanmış illüstrasyonlar yapmanız beklenecek. Çizimlerin üzerinde detaylı çalışılmaz; amaç belirli bir çizgiyi, özelliği ya da ruh halini hızlı ve tarz bir şekilde verebilmektir. Çizimde hız, çizgilerinize kesin bir spontanelik ve güven kazandırır. Bu sebeple pozları hızlı çizmeniz ve tasarımın temel öğelerini ve çizgilerini yakalamanız teşvik edilir.

Moda fotoğrafları ve dergileri iyi poz kaynaklarıdır ve kırımları analiz etmek için faydalıdır ve bağ oluşturma yöntemleri öğrenilebilir. Öğrenciler sık sık birbirlerinin çizimleri için poz verirler. Bir kaç faydalı poz oluşturduğunuzda, bunları kaba çizimleriniz ve tasarım geliştirmeleriniz için şablon olarak kullanabilirsiniz.

Moda tasarım eğitimi olan stilistlik kursu hakkında detaylı bilgi almak için eğitim danışmanımızı arayabilirsiniz.

Tekstil tasarım eğitimi olan modelistlik kursları hakkında detaylı bilgi almak için eğitim danışmanlarımı arayabilirsiniz.

Leave a Reply